Nieuws

Motie van Hart voor Oegstgeest voor een hitteplan aangenomen!

Met deze extreem hoge temperaturen is het belangrijk dat we voor elkaar zorgen en juist omkijken naar de mensen die het meest kwetsbaar zijn. Maar hoe zorgen we er als gemeente nu voor dat gezondheidsproblemen door hitte voorkomen worden?

Om dit goed in kaart te brengen heeft Hart voor Oegstgeest, samen met D66 en Progressief Oegstgeest, het college in een motie verzocht om een hitteplan op te stellen. Wanneer het RIVM het nationaal hitteplan dan activeert, weet de gemeente gelijk welke taken en activiteiten er uitgevoerd moeten worden. Zo kunnen we iedereen, inclusief de kwetsbaren onder ons, beter door de hitte heen helpen.

We zijn blij dat een grote meerderheid van de gemeenteraad, alsmede de wethouder, zich kan vinden in het voorstel en dat de motie is aangenomen!

Deel dit bericht